W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Badania

Czy wiesz że...

Dzieci nabywają umiejętność przeżuwania pokarmu w wieku około 7 miesięcy.

Badania

Doświadczenia zdobyte podczas realizacji Programu Rozwoju Małego Dziecka oraz opublikowana na początku 2011 roku ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 skłoniła Nutricia do przeprowadzenia badania postaw matek wobec rozwoju ich dzieci.

Badanie przeprowadzone w czerwcu 2011 roku przez firmę MillwardBrown SMG/KRC miało określić, jakie są kluczowe potrzeby dzieci w wieku od 4 do 36 miesięcy według ich matek oraz zidentyfikować opinie na temat dostępnych form opieki. W badaniu uczestniczyło 734 matek.

Co wynika z badania?

Potrzeby dzieci

  • tylko 43% badanych mam uważa, że ich dzieci potrzebują codziennego kontaktu z innymi dziećmi
  • 19% matek jest zdania, że ich dzieci w ogóle nie potrzebują czytania książek
  • 51% mam twierdzi, że ich dziecko potrzebuje oglądania bajek w TV lub na DVD przynajmniej kilka razy w tygodniu
  • według 33% badanych mam ich dziecko do pełnego rozwoju w ogóle nie potrzebuje rysowania

Zaspokajanie potrzeb

  • co czwartej mamie trudno znaleźć czas na zabawę z dzieckiem
  • 19% dzieci nie spotyka się ze swoimi rówieśnikami na placu zabaw, a wśród dzieci zamieszkujących tereny wiejskie odsetek ten rośnie do 26%

Opinie o dostępnych formach opieki

  • 85% badanych matek najchętniej powierzyłoby stałą opiekę nad swoimi dziećmi opiekunce spośród najbliższej rodziny, przyjaciół
  • ponad połowa badanych(52%) nie chciałaby posłać dziecka do żłobka
  • najniżej matki oceniają opiekę w publicznych żłobkach – uważają, że jest tam zbyt dużo dzieci, kojarzą się z płaczem dzieci, niedostateczną opieką. Jako główną zaletę chodzenia dziecka do żłobka badane podają możliwość podjęcia przez matkę pracy

Badania pokazują, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Szczególnie ważna i niedoceniana wśród rodziców i opiekunów najmłodszych dzieci okazuje się potrzeba kontaktu z rówieśnikami. Z najnowszych badań nad zachowaniami dzieci wynika, że niemowlęta są zainteresowane sobą nawzajem, dzieci około 1. roku życia wykazują złożone zachowania społeczne w stosunku do rówieśników, a w wieku 2 lat chętniej wciągają do zabawy rówieśnika niż mamę, czy tatę. Eksperci podkreślają, że kontakt z rówieśnikami pozwala małemu dziecku na konfrontowanie się z emocjami i pragnieniami innych, czego efektem jest kształtowanie umiejętności społecznych takich jak np.: zachowanie się w sytuacji konfliktu i pojednania.

Badanie wykazało również potrzebę przełamywania stereotypów i brak zaufania do instytucjonalnych form opieki. To właśnie w grupie rówieśniczej prowadzonej przez wykwalifikowanego opiekuna dzieci uczą się m.in. rozumienia własnych uczuć i kontrolowania swoich zachowań oraz doświadczają wzajemności. W ramach programu „Od serca dla dziecka” promujemy nowoczesne metody wychowania i edukacji małych dzieci oraz podnosimy wiedzę rodziców nt. prawidłowego rozwoju fizycznego i intelektualnego ich pociech.


Nasze działania
Raport wpływu
Czytaj więcej Czytaj więcej
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja
Czytaj więcej Czytaj więcej