W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Badania

Czy wiesz że...

Roczny zapas naszych produktów, zjadanych przez polskie maluszki, waży tyle, co 90 samolotów Airbus A380.

Badania

Doświadczenia zdobyte podczas realizacji Programu Rozwoju Małego Dziecka oraz opublikowana na początku 2011 roku ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 skłoniła NUTRICIA do przeprowadzenia badania postaw matek wobec rozwoju ich dzieci.

Badanie przeprowadzone w czerwcu 2011 roku przez firmę MillwardBrown SMG/KRC miało określić, jakie są kluczowe potrzeby dzieci w wieku od 4 do 36 miesięcy według ich matek oraz zidentyfikować opinie na temat dostępnych form opieki. W badaniu uczestniczyło 734 matek.

Co wynika z badania?

Potrzeby dzieci

  • tylko 43% badanych mam uważa, że ich dzieci potrzebują codziennego kontaktu z innymi dziećmi
  • 19% matek jest zdania, że ich dzieci w ogóle nie potrzebują czytania książek
  • 51% mam twierdzi, że ich dziecko potrzebuje oglądania bajek w TV lub na DVD przynajmniej kilka razy w tygodniu
  • według 33% badanych mam ich dziecko do pełnego rozwoju w ogóle nie potrzebuje rysowania

Zaspokajanie potrzeb

  • co czwartej mamie trudno znaleźć czas na zabawę z dzieckiem
  • 19% dzieci nie spotyka się ze swoimi rówieśnikami na placu zabaw, a wśród dzieci zamieszkujących tereny wiejskie odsetek ten rośnie do 26%

Opinie o dostępnych formach opieki

  • 85% badanych matek najchętniej powierzyłoby stałą opiekę nad swoimi dziećmi opiekunce spośród najbliższej rodziny, przyjaciół
  • ponad połowa badanych(52%) nie chciałaby posłać dziecka do żłobka
  • najniżej matki oceniają opiekę w publicznych żłobkach – uważają, że jest tam zbyt dużo dzieci, kojarzą się z płaczem dzieci, niedostateczną opieką. Jako główną zaletę chodzenia dziecka do żłobka badane podają możliwość podjęcia przez matkę pracy

Badania pokazują, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Szczególnie ważna i niedoceniana wśród rodziców i opiekunów najmłodszych dzieci okazuje się potrzeba kontaktu z rówieśnikami. Z najnowszych badań nad zachowaniami dzieci wynika, że niemowlęta są zainteresowane sobą nawzajem, dzieci około 1. roku życia wykazują złożone zachowania społeczne w stosunku do rówieśników, a w wieku 2 lat chętniej wciągają do zabawy rówieśnika niż mamę, czy tatę. Eksperci podkreślają, że kontakt z rówieśnikami pozwala małemu dziecku na konfrontowanie się z emocjami i pragnieniami innych, czego efektem jest kształtowanie umiejętności społecznych takich jak np.: zachowanie się w sytuacji konfliktu i pojednania.

Badanie wykazało również potrzebę przełamywania stereotypów i brak zaufania do instytucjonalnych form opieki. To właśnie w grupie rówieśniczej prowadzonej przez wykwalifikowanego opiekuna dzieci uczą się m.in. rozumienia własnych uczuć i kontrolowania swoich zachowań oraz doświadczają wzajemności. W ramach programu „Od serca dla dziecka” promujemy nowoczesne metody wychowania i edukacji małych dzieci oraz podnosimy wiedzę rodziców nt. prawidłowego rozwoju fizycznego i intelektualnego ich pociech.


Nasze działania
Raport wpływu
Czytaj więcej Czytaj więcej
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja
Czytaj więcej Czytaj więcej